Jak kupić solidny pylon cenowy?
UdostępnijJak kupić solidny pylon cenowy?
Pylon cenowy jest najbardziej rozpoznawalną wizytówką stacji paliw. Jest to element identyfikacji wizualnej, którego widoczność i jakość ma bezpośredni wpływ na liczbę klientów. Na podstawie tego jak się prezentuje wieża cen, kierowcy często podejmują decyzję dotyczącą zatrzymania się na tej, a nie innej stacji. Przy wyborze pylonu cenowego, ważna jest cena. Lecz naszym zdaniem najważniejszym elementem przy produkcji tego typu reklamy jest estetyka wykonania, funkcjonalność i jakość materiałów. Dobry pylon cenowy powinien oprócz funkcji informacyjnej przyciągać też uwagę przejeżdżających kierowców. Ma to działać na kierowcę jak impuls. Impuls do zjechania na stację i skorzystania z usług Twojej stacji.
Jak zatem wybrać odpowiedni pylon cenowy? Przeczytaj kilka kluczowych i przydatnych porad, by dokonać świadomego wyboru.
Konstrukcja nośna pylonu cenowego - jaka być powinna?
Śmiało można powiedzieć, że konstrukcja nośna pylonu jest jednym z najistotniejszych elementów. Ten niewidoczny szkielet decyduje o trwałości i stabilności produktu. W polskim prawie istnieją przepisy określające jakie warunki powinna spełniać konstrukcja takie jak normy budowlane i strefy wiatrowe na terenie naszego kraju. Szukając rzetelnego wykonawcy warto zwrócić uwagę czy swoją produkcję opiera na stosownych przepisach – norma PN-77 B-02011 “Obciążenie wiatrem”, oraz w jaki sposób zaprojektowana i zabezpieczona jest konstrukcja. Wiele firm "odchudza konstrukcje", co pozwala im "odchudzić" także ceny. Czy warto? Oczywiście, że nie! Zważywszy na zjawiska atmosferyczne, które w ostatnich czasach są bardzo ekstremalne - również w Polsce - taka “odchudzona” inwestycja może być krótkowzroczna, kosztowna i niebezpieczna.
Technologia: pylon pylonowi nierówny.
Istnieje kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę zamawiając pylon cenowy dla stacji paliw. Pierwszym i najbardziej zauważalnym jest poszycie pylonu, które może zostać wykonane z różnego rodzaju materiałów. Warto zapytać producenta reklamy, czy oferuje poszycie aluminiowe – to materiał, który nie koroduje. Zwróć również uwagę na grubość poszycia. Istnieje także wiele metod kształtowania poszycia pylonu, do najpopularniejszych należą: cięcie laserem, walcowanie, zaginanie krawędziowe na prasie krawędziowej CNC oraz malowanie proszkowe. Dla procesu produkcji zastosowanie odpowiedniej metody jest jednak bardzo istotne i w dużej mierze wpływa na czas użytkowania reklamy i jej wygląd. Kolejnym elementem godnym uwagi jest rodzaj diod zastosowanych w systemie oświetlenia. Oświetlenie LED musi posiadać odpowiednią klasę szczelności - najlepiej IP 68.
Design i estetyka pylonu cenowego.
Coraz częściej możemy podziwiać pylony cenowe na stacjach benzynowych w oryginalnych kształtach, nietypowych połączeniach faktur, wzbogacone o przestrzenne, termoformowane elementy. Logotypy, piktogramy i inne elementy 3D wpływają na nowoczesny wygląd pylonu i przykuwają uwagę kierowców. Moda i trendy dotyczą nie tylko ubrań i telefonów, reklama również się zmienia i warto za nią podążać, a nawet wyznaczać nowe trendy. Możliwości wyróżnienia się jest więcej! Masz czarne logo? Zapytaj o plexi black&white. Efekt jest zaskakujący – w dzień reklama ma kolor czarny, w nocy biały. Oczywiście konfiguracje kolorystyczne mogą być najróżniejsze.
Ważne jest wykończenie i spasowanie poszczególnych elementów. Brak widocznych nitów jest istotny nie tylko ze względu na estetykę. Widoczne nity korodują i pozostawiają rdzawe zacieki na pylonie. Skutkiem niedokładnego spasowania elementów jest nieszczelność pylonu.
Wyświetlacze w pylonie cenowym – czy kolor ma znaczenie?
Ma! I to całkiem duże. To, jakiego koloru diody zostaną użyte wpływa na widoczność wyświetlanej treści i koszty eksploatacji wyświetlacza. Najlepiej widoczne są wyświetlacze wyposażone w czerwone lub pomarańczowe diody. Przeciętne oko kierowcy jest w stanie odczytać cenę paliwa z odległości kilkunastu metrów - oczywiście pod warunkiem, że użyjemy czerwonych diod. Zastosowanie niebieskich wyświetlaczy nie daje takiej gwarancji. Niebieskie ceny będą rozmyte i niewyraźne dla kierowcy, co jest związane z optyką i długością fal koloru niebieskiego. Coraz rzadziej można spotkać wyświetlacze święcące białym światłem – efekt jest znacznie słabszy w porównaniu z innymi kolorami, dodatkowo białe diody szybciej się wypalają, co wpływa na żywotność wyświetlaczy. Godne polecenia są wyświetlacze antyrefleksyjne, które nawet w słoneczny, lipcowy dzień gwarantują doskonałą jakość wyświetlanych cen. Wybierając wyświetlacze cenowe warto także zwrócić uwagę na te, które mają funkcję automatycznego dostosowania natężenia świecenia do pory dnia - takie rozwiązania nie tylko poprawiają widoczność wyświetlanych treści, ale także obniżają koszty energii potrzebnej do świecenia pylonu. I jeszcze jedna ważna uwaga: jeśli wyświetlacze mają służyć przez lata, należy unikać chińskich wyrobów, bo ich jakość jest wątpliwa, a brak gwarancji problematyczny.
Czerwony, żółty czy niebieski pylon cenowy? Na jakiej stacji zatrzyma się kierowca?
Ponad 90% populacji to wzrokowcy i właśnie na podstawie naszych odczuć wzrokowych podejmujemy decyzje. To, jak będzie wyglądała stacja zadecyduje kto się na niej zatrzyma, czy będzie to kobieta czy mężczyzna, jaki będzie ich status społeczny, czy odwiedzą ponownie tę konkretną stację i ją zapamiętają. Dominujące kolory wśród stacji paliw to żółty i czerwony, takich stacji jest najwięcej. Zastosowanie tych kolorów nie gwarantuje wyróżnienia, a także zapamiętania marki. Niewielu właścicieli stacji paliw decyduje się na oznakowanie w kolorze niebieskim, chociaż jest to kolor symbolizujący niezawodność i lojalność, może też wywierać pozytywne emocje. Ponadto niebieski uznawany jest za „męski kolor”, co zwiększa szansę, że na stacji zatrzymają się mężczyźni. Popularnym staje się kolor zielony, szczególnie kiedy stacja paliw połączona jest z myjnią. Kolor zielony od zawsze kojarzył się z naturą i ekologią, a także spokojem i odpoczynkiem. Na taką stację chętnie zawitają kierowcy szukający chwili wytchnienia, dlatego warto zadbać o miejsce, w którym mogą zjeść coś ciepłego i zregenerować siły na resztę podróży. Ostatnimi czasy pojawiają się także stacje paliw dedykowane kobietom, na których obsługa z chęcią zatankuje auto klientki. Świetnym rozwiązaniem dla takich obiektów jest oznakowanie w kolorze różowym lub fioletowym – z daleka informuje klientów, że ta stacja dedykowana jest właśnie kobietom. Jeżeli natomiast liczymy na zamożnego klienta warto oznaczyć stację kolorem, który kojarzyć się będzie z luksusem i wysoką jakością oferowanych usług – srebrne lub złote detale podkreślą rangę obiektu.
Z pewnością warto jest przełamywać obowiązujące kanony i stosować oznakowanie, które wyróżni stację paliw spośród innych marek i sprawi, że klient chętnie się na niej zatrzyma.
Pylony cenowe są częścią krajobrazu miejskiego i ważnym elementem całego brandingu stacji paliw. Kolor, bryła, wysokość, design maja ogromne znaczenie na postrzeganie marki i skłanianie kierowców do postoju i skorzystania z usług. Pylon cenowy wita i informuje oraz reprezentuje identyfikacje wizualną marki, dlatego ważne jest żeby był wyjątkowy.