ID:178071
star star star star star
Zapytaj o ofertę

GRAFFICO producent reklam

Branding i rebranding stacji paliw
Batorego 106, 87-100 Toruń
Kujawsko-pomorskie
Graffico radzi: trendy kolorystyczne i oświetleniowe na stacjach paliw.
Udostępnij

Stacje paliw zmieniają swoje barwy. Czym mogą być powodowane takie zmiany?

Ponad 11 000 000 impulsów na sekundę  bombarduje nasz mózg.  Jest to ogromne oddziaływanie, więc chcąc nie chcąc klienci selektywnie oglądają otoczenie.  Ponad 90% populacji to wzrokowcy - na podstawie naszych odczuć wzrokowych podejmujemy większość decyzji. Dlatego działy marketingów badają preferencje klientów, motywacje, priorytety, zachowania i trendy, by marki efektywnie oddziaływały na klientów stałych i potencjalnych. Marketingowcy wiedzą, że to właśnie kolor, wizualizacja, estetyka i profesjonalne oświetlenie stacji benzynowej zadecyduje o tym, kto się na zatrzyma na stacji , myjni czy na kawie. Podróżując polskimi drogami można dostrzec dwa rodzaje stacji benzynowych – mijamy znane „sieciówki” i stacje prywatne. I jedna i druga grupa  aspiruje do tego, by zawsze wyglądać spójnie, bardzo profesjonalnie, gustownie i nowocześnie, posiadać wiele wystandaryzowanych usług Zwiększa się również świadomość co do oczekiwań i wymagań klientów. A co najważniejsze - właściciele stacji zaczynają rozumieć, że design naprawdę ma znaczenie i aby przyciągnąć więcej klientów, należy zadbać o dobrą widoczność i estetykę stacji.

 

Jakie trendy panują w zakresie wizualizacji stacji paliw?

Stacje paliw wraz z pylonami cenowymi stają się częścią krajobrazu i mimo, że bardzo często ich nie zauważamy warto zadbać o to, żeby jak najlepiej komponowały się z otaczającą przestrzenią i nie szpeciły swoją formą i jakością wykończenia. Jakość pamięta się dłużej niż cenę.

I tak się zaczyna dziać.  Zarówno sieci jak i właściciele prywatnych stacji paliw coraz uważniej pracują nad wyborem kolorystyki i designu, coraz częściej wynajmują architektów, by uzyskać efekt WOW. Coraz częściej głównym celem nie jest uzyskanie najniższej ceny, ale nietypowego, oryginalnego wyglądu, wyrazistego podświetlenia.

Wszystko po to, by sprawić aby więcej klientów zatrzymało się na tej a nie innej stacji paliw. Wybór stacji dla kierowcy tranzytowego lub tego, który po raz pierwszy podróżuje drogą zaliczany jest do wyboru impulsywnego. Świeża, nowoczesna i zadbana oprawa reklamowa temu wyborowi sprzyja.

- Jak kolor i światło wpływa na zachowanie klientów?

Stacja paliw to specyficzne miejsce. Odwiedzający ją Klienci chcą nie tylko zatankować , ale także odpocząć, zjeść ciepły posiłek i zrobić zakupy na dalszą podróż. Stacja musi być dostosowana do potrzeb ludzi młodszych, starszych, a także dzieci.

Mnogość funkcji jakie musi spełniać  stacja paliw oraz szeroki przekrój Klientów sprawia, że dobranie kolorystyki tego miejsca jest utrudnione.

Ponad 90% populacji to wzrokowcy i właśnie na podstawie naszych odczuć wzrokowych podejmujemy decyzje. To jak będzie wyglądała stacja zdecyduje, kto się na niej zatrzyma, czy będzie to kobieta czy mężczyzna, jaki będzie ich status społeczny, czy odwiedzą ponownie tę konkretną stację, czy ją zapamiętają.

Dominujące kolory wśród stacji paliw to żółty i czerwony, takich stacji jest najwięcej.

 

Idąc tropem psychologii koloru:

– najlepiej wypoczniemy na stacji zielonej. Kolor zielony od zawsze kojarzony jest z natura i ekologią, a także spokojem i relaksem.

– stację czerwoną odwiedzimy spontanicznie, nawet nie planując postoju;

– na żółtej stacji z przyjemnością się rozgrzejemy, wypijemy ciepłą kawę;

– do niebieskiej stacji będziemy mięli zaufanie, na takiej stacji chętnie zrobimy przegląd auta, wymienimy olej, czy płyn do spryskiwaczy, jednak kiedy najdzie nas ochota na przekąskę i posilimy się w innym miejscu. Niebieski uznawany jest za „męski” kolor, co zwiększa szansę, że na stacji zatrzymają się mężczyźni.

– na stacji złotej będziemy mięli poczucie luksusu. Świadomie zapłacimy za wszystkie towary i usługi więcej biorąc za priorytet komfort, poczucie znaczenia, dbałości o klienta i jego satysfakcję;

– szara kolorystyka podświadomie nasuwa przekaz, że „tu jest najtaniej, bez zbędnych ceregieli”;

– stacje w odcieniach różu i fioletu mało kojarzą się z motoryzacją, dlatego ich charakterystyka jest reklamą samą w sobie, łatwą do zapamiętania (nietypowa barwa z pewnością zapadnie w pamięć). Z pewnością dobrze będą się na niej czuły kobiety.

 

Oświetlenie

Zapada wieczór, miasta powoli zasypiają. Jedyne intensywne nigdy niegasnące światło, które podróżni spotykają po drodze, to inne samochody, latarnie uliczne i … stacje benzynowe. Nie jesteśmy w stanie wyobrazić sobie nocnego krajobrazu bez obecności święcących, wysokich pylonów cenowych i połyskujących otoków, które już z daleka informują i zachęcają: zbliża się stacja. W oświetleniu stacji liczy się jakość. Technologia LED jest bardzo popularna, wyparła już dawno świetlówki czy neony. Najlepiej zdecydować się na firmę, która proponuje markowe diody i podzespoły – mamy wtedy gwarancję, że nasz pylon czy otok nie zgaśnie po 2, 5 czy 5 latach. Nie ma też sensu inwestować w tańsze alternatywy - np. neon flex. Są to systemy awaryjne. Diody są przede wszystkim energooszczędne, ekologiczne, bezpieczne i co najważniejsze - trwałe – przyznaje Karol Grefkowicz, inżynier Graffico. Oświetlenie zwiększające widoczność z drogi to jedno. Profesjonalna stacja oświetla również elementy swojego wyposażenia – słupy, dystrybutory, sklep. Im jaśniej tym lepiej.

Galeria