Reklamy a bezpieczeństwo

Reklamy a bezpieczeństwo

 

W rozmowie z naszymi kontrahentami często poruszamy temat jakości, estetyki i trendów reklamowych, bo w XXI wieku moda panuje wszędzie. Kupujemy modne sukienki, garnitury, smartfony, kafelki, krany, sprzęt grający, drzwi, wycieczki wakacyjne, itp. Trendy zmieniają się w każdej dziedzinie. Moda panuje również w identyfikacji zewnętrznej przestrzeni miejskiej. Reklama musi być modna, estetyczna, dobrze komponująca się
z krajobrazem i otoczeniem.
Technologia i design reklam zewnętrznych zmieniają się i warto o tym pamiętać. W tym artykule jednak, chcielibyśmy poświęcić parę słów innemu, ale bardzo ważnemu zagadnieniu w kontekście reklamy zewnętrznej – bezpieczeństwu.

 

Każda konstrukcja reklamowa, zarówno reklama wolnostojąca jak pylon, billboard, megaboard czy słup reklamowy, jak i ta montowana na wysokości jest budowlą, która wymaga specjalnych zasad bezpieczeństwa. Reklamy kotwione do fundamentu w gruncie z urzędu wymagają pozwolenia budowlanego lub zgłoszenia. Na reklamy montowane na dachu czy na elewacji nie są potrzebne zezwolenia urzędowe. Jednak coraz częściej, świadomość klientów oraz dbałość o bezpieczeństwo montowanych reklam jest coraz wyższa. Do mniejszości należą kontrahenci, którzy nie myślą o czarnych chmurach, silnych wiatrach, czy amplitudach temperaturowych -30* do +50*. Chcą bezpieczeństwa i jakości.

 

Projektowanie reklam zaczyna się u nas od inżyniera, który każdorazowo wykonuje przeliczenia konstrukcji tak, by była bezpieczna i zgodna z normami budowlanymi. Konstruktor bierze pod uwagę lokalizację i strefę wiatrową. Odpowiednio dobiera materiały, grubość blachy, parametry profili i kształtowników, grubość ścianek, sposób połączenia elementów zapewniający sztywność. W przypadku reklam wolnostojących, konstruktor analizuje warunki gruntowe zwłaszcza przy wysokich realizacjach, projektuje fundament, zbrojenie, sposób kotwienia. Jeśli chodzi o reklamy zlokalizowane na wysokości, konstruktor analizuje konstrukcję budynku, materiały, z których jest wykonana elewacja czy dach i dobiera odpowiedni sposób mocowania. Niejednokrotnie konstrukcja budynku wymaga wzmocnienia, wymagane są dodatkowe podkonstrukcje, tak by reklama była odporna na podmuchy wiatru. W ciągu 20 lat działalności zamontowaliśmy wiele skomplikowanych projektów. Wykonywaliśmy już reklamy zlokalizowane na dachach, których ciężar przekraczał 5 ton, które wymagały montażu alpinistycznego, więc bezpieczeństwo instalacji i samej reklamy były szalenie ważne. Warto tu wspomnieć, że od kilku lat obowiązuje nowa norma określająca obciążenie budynków i budowli podmuchami wiatru. W normie uwzględniono wzrost prędkości wiatru i anomalii pogodowych w ostatnich latach w Polsce.

 

Klienci coraz częściej szukają bezpieczeństwa i jakości. Ostatnio klient zamówił w naszej firmie 8-metrowy pylon cenowy dla stacji paliw. Przed montażem naszego totemu mieliśmy zdemontować „stary” pylon wraz z utylizacją wykonany przez firmę konkurencyjną 2 lata temu, bo „kiwał się na wietrze i nie świecił”. Nasi konstruktorzy złapali się za głowę widząc pylon konkurencji, bo w środku konstrukcja nośna nie spełniała żadnych norm budowlanych, zastosowane diody i podzespoły były najsłabsze, niemarkowe, już nieświecące. Bezpieczeństwo i jakość było zupełnie nieakceptowalne. Nie ma się co dziwić, że klient po 2 latach zrobił nową inwestycję. Tym razem podkreślał, że szuka jakości.

Na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać. Uświadamiamy naszych kontrahentów, że niejednokrotnie niższa cena u konkurencji nie wynika z marży tylko z faktu, że konstrukcje i elementy reklamowe są odchudzone pod względem materiałowym, co przekłada się na bezpieczeństwo, jakość i żywotność. Dodatkowo nasze ekipy montażowe są w pełni certyfikowane, posiadają wszystkie badania BHP i wysokościowe, dysponują atestowanym sprzętem, profesjonalnymi narzędziami. Montują sprawnie, bezproblemowo, „aż miło popatrzeć”. Czy tańsza konkurencja także? Zdajemy sobie sprawę z faktu, że miernikiem oferty stała się cena, zatem kategoria twarda, namacalna, ekonomiczna. Na drugi plan schodzi bezpieczeństwo i jakość. Choć mamy świadomość, że niższy wydatek wiąże się z podwyższonym ryzykiem to zbyt często dajemy się zmanipulować magicznemu wpływowi ceny.

 

Podejście Graffico do profesjonalnej produkcji z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i jakości, gwarantuje naszym klientom bezawaryjne i bezpieczne produkty na długie lata. Produkty, które przez długie lata wyglądają jak nowe.

 

Opracowanie
GRAFFICO Producent Reklam Świetlnych i wielkogabarytowych
Branding i rebranding stacji paliw
Batorego 106, 87-100 Toruń
Wyślij wiadomość
Przejdź do prezentacji