GRAFFICO radzi. Trudny niebieski w reklamie
UdostępnijGRAFFICO radzi. Trudny niebieski w reklamie
Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, jak niebo może wpłynąć na widoczność i efektywność reklamy, dzisiaj parę słów o podświetleniu koloru niebieskiego.
Jeśli ktoś ma ciemno-niebieskie logo, zauważył zapewne, że niebieski napis lub znak reklamowy po podświetleniu z pewnej odległości traci kontur i zamiast brył widzimy plamę.
Dlaczego tak się dzieje❓
Powodem jest długość fali świetlnej, która akurat dla koloru niebieskiego jest najkrótsza i zanika w przestrzeni. Światło jest promieniowaniem widzialnym zdolnym do wywoływania u ludzi i zwierząt bezpośrednio wrażeń wzrokowych, z których wynika widzenie.
Promieniowanie widzialne zawiera się w widmie fal elektromagnetycznych w przedziale od 380 do 780 nm. Taki zakres odbiera nasze oko, a różne długości fal odbieramy jako wrażenia różnych barw. Najlepiej widzimy w środku zakresu promieniowania widzialnego, a najgorzej na końcach zakresu. Zobaczcie sami.
🟪 przedział o długości fali od 380 nm do 436 nm - fiolet,
🟦 przedział o długości fali od 436 nm do 495 nm - niebieski,
🟩 przedział o długości fali od 495 nm do 566 nm - zielony,
🟨 przedział o długości fali od 566 nm do 589 nm - żółty,
🟧 przedział o długości fali od 589 nm do 627 nm - pomarańczowy,
🟥 przedział o długości fali od 627 nm do 780 nm - czerwony.